Tvättstuga
Bakgrund
Från tors den 16 feb 2023 kan det nya bokningssystemet användas för tvättstuga, bastu och gästlägenhet. Brf Utsikten 2 äger tvättstugan tillsammans med Brf Utsikten 1 och Västra Hamnplan. Tvättstugan är belägen i Utsikten 1, Sjökvarnsbacken 10. För användning av tvättstugan gäller vissa trivsel- och ordningsregler som du bör ta del av innan du bokar. Reglerna kan du läsa här!
Vilka får boka tvättstugan?
Alla medlemmar i de tre bostadsrättsföreningarna enligt ovan.
Hur bokar jag?
Bokning görs via hemsida hos Söderlås: https://utsikten.soderlas.se/
Användare: Den mailadress du får mail till från föreningen. Har ni två adresser för samma lägenhet kan båda användas för bokning.
Lösenord: Första gången du loggar in via respektive mailadress använd funktionen "Glömt lösenordet". Fyll i mailadress och "Skicka". Du får en verifieringskod till din mail. Logga in med den och byt lösenord direkt. OBS! Vid tre felaktiga inloggningar i följd (mailadress eller lösenord fel) blir du blockerad i 60 min. Likaså om du i tät följd begär nytt lösenord vid samma tillfälle. Vänta en timme och prova igen.
I bokningen kan du i bokstavsordning uppifrån och ner välja Tvättstugan, Lägenhet 4 eller Bastu. Observera att Tvättstugan är default-inställning.
"Inställningar" här kan du ändra mailadress och lösenord.
"Mina bokningar" här kan du avboka pass om du får ändrade planer.
"Logga ut" när du är klar. Nu ska du få en bokningsbekräftelse via mail.
Bokningsbara pass
Man kan endast boka ett pass per vecka. Bokning av nytt pass kan ske först när tiden för det redan bokade passet har löpt ut. Tvättstugan är tillgänglig för bokning vardagar kl 07.00 - 22.00, samt helger, lör- o söndagar kl 11.00 - 22.00.
Vardagar
07.00 - 11.00
11.00 - 14.00
14.00 - 18.00
18.00 - 22.00
Helgdagar, lör- och söndagar
11.00 - 14.00
14.00 - 18.00
18.00 - 22.00
Automatisk avbokning.
Har man inte tagit tvättstugan i anspråk inom 60 minuter avbokas passet automatiskt. Resterande del av passet friställs då för bokning. Har ditt pass blivit avbokat enligt 60 min-regeln, måste du gå in och boka om passet för att kunna tvätta resterande timmar.
Kontakt gällande bokningssystemet
Felaktigheter när det gäller programvaran anmäles till styrelsen@utsikten2.se. Felaktigheter i den fysiska apparaturen anmäls till: 1) ansvarig för tvättstugan i styrelsen, 2) fastighetsförvaltaren. Om du har synpunkter och/eller förslag på systemets funktion och/eller dessa bokningsregler, kontakta någon i styrelsen. Namn och telefonnummer till ledamöterna i respektive styrelse samt till fastighetsförvaltaren finns anslaget i tvättstugan och i förekommande fall på föreningarnas hemsidor.
Loggning
Alla bokningar loggas och kan identifieras såväl framåt som bakåt i tiden. Ledamöterna i resp styrelse har rätt att ta del av loggdata, och avgör själv om och när så kan ske. Finns det legitima skäl för identifiering av vem som har bokat ett visst pass kan det därför ske genom hänvändelse till en ledamot av den egna styrelsen.